söndag, mars 01, 2009

Bokslut februari


Trots att det är färre dagar i februari känns det som det går åt rätt håll. Köpstoppet är inga problem alls. Trodde det skulle vara mer kämpigt, men jag har väl underskattat mig själv helt enkelt. Det gäller bara att planera vardagen bättre. Det låter kanske enkelt men jag har aldrig gillat att lägga energi på att planera för framtiden utan det som händer det händer. Nu måste jag ändå försöka och det fungerar än så länge. Har nu planerat middag för hela nästa vecka och har idag storhandlat för att minska på antalet småköp. Då ska jag kunna minska matkostnaden ytterligare. Nästa månad ska jag under 2000 kr.

2 kommentarer:

  1. Bra Rune, jag tycker det är skönt med köpstoppet och som sagt; det är ett otroligt bra argument om någon telefonförsäljare ringer (som slunkit igenom NIX-registret.)
    Har också rensat bort nyhetsbrev från diverse företag, t.ex Ellos, ÖB, Rusta osv.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt. Jag inser nu att man lagt så mycket tid på så mycket onödigt. Jar har däremot börjat drömma om konsumtion och att jag saknar impulskontrollen att inte köpa...Vet inte riktigt hur jag ska tolka det.

    SvaraRadera