lördag, mars 21, 2009

Uppföljning 2 - inventering

Som ni kanske minns så började jag i januari rensa bland alla saker som jag inte längre behövde. Jag bestämde mig ganska snabbt för att jag inte skulle sälja något utan allt skulle skänkas. Jag vill inte uppmuntra till konsumtion så det kändes det som det mest rätta alternativet.

Före

Har rensat lite då och då och vissa saker slängde jag till återvinningen. Kläderna gick till Röda Korset och efter det började jag sedan annonsera på bortskänkes.se och det fungerade utmärkt. Fick faktiskt fler svar än jag räknat med så jag la ut fler annonser och maillådan svämmade över med svar. Blev av med allt jag annonserat och blev mest glad över att både DVD-spelaren och CD-skivorna skänktes till en ungdomsgård för ungdomar på glid. Att den dåliga 80-talsmusiken kunde komma till någon nytta någon dag var mer jag kunnat tro på. När killen som hämtade grejerna frågade han varför jag ger bort allt. Kunde inte säga att jag tycker att musiken är riktigt jävla dålig och att jag mest skäms över att jag ägt dem. Mumlade då något om enkelhet vilket också är sant och killen såg då mest oförstående på mig :) Skänkte totalt bland annat 30 böcker och ca 150 CD-skivor. Nu ska jag ta det lugnt ett tag, men jag kommer säkert skänka mer saker i år. Det är faktiskt kul att känna att grejerna ger andra människor glädje så det är en win-win situation för alla.

Efter

3 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina rader och visst är det lättare att skiljas från prylarna när man vet att de hamnar hos någon som verkligen uppskattar dem.
    Ibland är det inte fel på sakerna utan sakerna är liksom på fel ställe..

    SvaraRadera
  2. Precis så är det, sakerna hade fel ägare och har nu hittat hem.

    SvaraRadera
  3. Visst är det en härlig känsla. Man blir av med skräpet som bara samlar damm samtidigt som man gör nytta.

    SvaraRadera