måndag, januari 19, 2009

Cykelreseplaneraren

Om man bor i Göteborg kan jag tipsa om sajten Cykelreseplaneraren. Det är ett utmärkt verktyg som beräknar snabbaste/lämpligaste rutten för cykelfärden och ungefärlig tid som det tar att cykla. Då det finns 35 mil cykelbanor i Göteborg är det lätt att man inte tar den mest effektiva vägen. Upptäckte att jag inte tar den snabbaste cykelvägen till arbetet. Jag cyklade den mest lämpliga (fler cykelbanor), men om jag istället tar den snabbaste skulle jag spara ca 7 minuter. Det låter kanske inte som så mycket, men jag är inte så pigg på att cykla onödigt långt på morgonkvisten.

Efter en sökning på Google kan jag konstatera att det inte är så vanligt på andra orter. Däremot hittade jag ett liknande verktyg för Malmö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar