torsdag, januari 08, 2009

Vad jag kommer sakna i år

Åtta dagar in i januari inser jag att jag kanske lever ett tråkigt liv. Det har inte varit några problem alls, men jag vet att det finns några saker jag får kämpa med.

  • Att gå på krogen och ta en öl. Inga fester, inga afterworks. Visserligen slipper jag ångestdagar dagen efter. Alltid något.
  • Tatueringar. Det sägs att om man har skaffat en tatuering vill man ha fler. Det kan jag skriva under på. Har sagt flera gånger att jag inte slutar förrän hela kroppen är täckt. Nu kommer det förmodligen inte hända, men jag vet att jag kommer fortsätta smycka min kropp efter det här året. Det är en väldigt dyr hobby så det nog bara nyttigt att ta en paus.
  • CD-skivor. Tillhör de få som som fortfarande köper skivor. Är inte så old school att jag köper vinyl, men det blev kanske 30-35 CD köpta förra året.
  • Böcker. Är väl det mista problemet då man kan gå till biblioteket. Vill egentligen alltid köpa mina böcker då jag vill äga dem. Kanske vill man läsa den igen och dessutom kunna stoltsera med en bokhylla som ändå visar att man faktiskt läser böcker.
Just nu kan jag inte komma på mer. Har säkert missat något, men det kommer. Det är jag övertygad om.

4 kommentarer:

  1. Hade definitivt haft svårast med punkt 1. Nu låter det kanske som jag är värsta alkisen, ha-ha!, men det är nog inte så mycket ölen som trevlighetsfaktorn som lockar, hmm, men okej då, ölen gör ju sitt till, och så finns det ju väldigt goda viner dessutom :). För att inte tala om all god mat som finns att inmundiga på diverse trevliga hak, fast å andra sidan kan man laga minst lika gott hemma. Bokbiten hade jag lättare kunnat leva med, hade varit en välgärning om min kära sambo kunde sluta köpa böcker, vi får snart inte plats hemma för alla knökade bokhyllor. Missförstå mig inte, älskar att läsa böcker men har inget som helst ägandebehov.
    Lycka till Rune, tror du klarar det galant!

    SvaraRadera
  2. Håller lite med dig om allt UTOM nr 1. finns ingen krog i byn och öl dricker jag inte.. Men det där med tatuerignar är nog sant, svårt att sluta, tur att jag gjorde min senaste i somras och har lovat mig själv att inte göra nya med mindre än tre års mellanrum. Vet inte din ålder, gissar på lite yngre än mig kanske? så du hinner nog med många många fler även om du inte gör någon varje år. Musik finns ju på radion, låna av kompisar, ja ett år utan att köpa klarar du nog. Lånar du böcker så vet du sen vilka som du verkligen vill äga, och har ett år på dig att fundera över om dom är värd att slänga pengarna på nästa år. Än så länge saknar jag inget, blir det nåt skriver jag säkert om det i min blogg.

    SvaraRadera
  3. Böcker och cdskivor borde väl inte vara något problem?
    Eftersom jag befinner mig rätt långt hemifrån just nu men ändå vill läsa svenska böcker har jag upptäckt ljudböcker. De finns ju att få tag på på diverse sajter. Kanske kan vara något att lyssna på nu när du cyklar till jobbet?

    SvaraRadera
  4. Ni har rätt. Böcker och skivor klarar man sig utan. Det är mest en vanesak. Det har varit rutin att varje månad söka efter skivor på Tradera och att leta efter skivor som jag vet är svåra att hitta.

    Restaurangbesök och pubar känns lite knivigare. Det är en social faktor inblandad och att kunna koppla av efter en vecka på jobbet. Har fått en fråga om det ska vara en skillnad på konsumtion i hemmet och utanför hemmet när det gäller mat och dryck. Det är svårt att svara på och det är något jag kommer ta upp ganska snart.

    Insåg i alla fall en positiv sak med tatueringsstoppet. Kan lämna blod igen nu när vi har akut blodbrist i Göteborg.

    SvaraRadera