måndag, januari 26, 2009

Misslyckande!

Den senaste veckan har jag tvingats konstatera att jag kanske inte har den disciplin som krävs i år. Förra veckan glömde jag lunchlådan och var tvungen att köpa en vegetarisk lasagne för 45 kronor. Det är väl godkänt. Jag glömde trots allt att ta med mig maten och det är inte så mycket jag kan göra åt det. Värre är att jag drack en öl på krogen i helgen. Tog först en vatten, men det är faktiskt ganska tråkigt att sitta där och dricka vatten. Så jag bestämde då att jag skulle köpa en öl. Det ska kanske nämnas att det även var inträde, men då jag började klaga och inte ville gå in så betalade en i sällskapet.

Det blev inte så mycket pengar ändå. Mitt konto för misslyckanden ligger denna månaden just nu på 90 kronor. Inte så mycket kan man tycka, men jag är en man av principer, och gillar inte att jag "fuskat" lite. Det ska bli bätte hädanefter.

2 kommentarer:

  1. Man får räkna med och planera för motgångar. Om man inte vill dricka vatten på krogen så kanske man skall föreslå sina kompisar att man hittar på något annat t. ex

    SvaraRadera
  2. Jag räknar med att motgångarna kommer, jag vill bara minimera de så mycket det går. Problemet är att folk inte verkar förstå att man väljer bort restaurang- och krogbesök. Man är lite konstig då. Jag tror jag ska skaffa nya vänner :)

    SvaraRadera