lördag, januari 17, 2009

Rutin

Skönt att det är helg nu. Har inte uppdaterat bloggen på ett tag nu, men det har varit en seg vecka. Inte så att jag har problem med köpstoppet, mer att jag fastnat i den värsta formen av rutin plus att jag inte sover så mycket. Vaknar, cyklar till jobbet (inte varje dag), duschar, jobbar, cyklar hem, duschar, diskar, fixar middag och lunchlåda och sedan ut på Internet... Leda är min bästa vän just nu. Jag måste hitta på nåt att göra som ett avbrott från vardagen. Ska granska kalendern i Fria Tidningen om det är nåt som händer i veckan som är gratis.

Läste på Köpfritt år om en artikelserieSvD om prylsamhället och ägandet. Blev lite inspirerad och ska rensa i lägenheten och leta saker som jag kan skänka bort. Tycker att jag alltid varit bra att se till behovet och har därför slängt saker jag inte behöver. Men som alltid misstänker jag att jag hittar mycket som jag sparat och som jag inte behöver.

2 kommentarer:

  1. Stort lycka till!!! Det kommer du att klara galant! Det är lättare än du tror.
    Och du: Släng inget som är helt och rent. Sälja eller skänka är min devis. Återvinning, you know ; )

    SvaraRadera
  2. Men om jag källsorterar gamla böcker så återvinns det väl?? Jag ska undvika att sälja, då skänker jag hellre bort det. Att sälja känns lite märkligt. Jag har köpstopp, men uppmuntrar andra att köpa.

    Frågan är bara om någon vill ha böcker av Dean R. Koontz även om det är gratis :) Var ett stort fan av hans verk under sent åttiotal till tidigt nittiotal, och har kanske ett tjugotal böcker jag vill bli av med.

    SvaraRadera